Communicatie met klanten wordt steeds crucialer tegenwoordig. Nu negatieve ervaringen op social media zo makkelijk geuit kunnen worden is het zaak hier veel aandacht aan te besteden. Met een beetje pech wordt zo’n ervaring gedeeld door veel mensen en weet half Nederland van de slechte ervaring met het bedrijf. Maar slechte publiciteit is ook publiciteit toch? Die gaat hier helaas niet op. Binnen een mum van tijd kan uw sympathieke merk opeens een flinke deuk in het imago oplopen. Niet communiceren is misschien wel het meest frustrerende voor klanten. Klanten betalen geld voor een product of dienst en verwachten dan ook dat er naar ze wordt geluisterd wanneer ze een klacht hebben. De dialoog met deze mensen aangaan is dan ook absoluut noodzakelijk. Vaak kan deze dialoog, als het goed aangepakt wordt, de ergste onvrede al wegnemen. Gehaast communiceren is bijna net zo dodelijk als niet communiceren. Natuurlijk kan het zo zijn dat het telefoontje erg ongelegen komt, maar als u niet goed luistert en laat merken dat het niet uitkomt zal het de onvrede bij de klant niet wegnemen. Sterker nog, het zal alleen maar erger worden. Wanneer klanten in dat stadium komen is het kwaad vaak al geschied, ze zullen tegen hun omgeving vertellen dat uw bedrijf niet deugt en het in het ergste geval om social media verspreiden. Wanneer u zich herkent in dit probleem kan het een optie zijn een telefoonservice in te schakelen die deze telefoontjes voor u afhandelt, zo weet u in ieder geval zeker dat de klanten altijd, professioneel en netjes te woord worden gestaan. Voor zo’n telefoondienst betaalt u vaak een vast bedrag per maand plus de kosten per gesprek. In ruil daarvoor wordt er van elk gesprek een aantekening gemaakt en naar u verstuurd. Zo blijft u op de hoogte en kunt u de klanten hoogstpersoonlijk terugbellen als dat nodig is. |
http://bizziphone.com |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Sleutelcomponenten van een effectieve ‘contact’-strategie Marketing strategy books Een ‘contact’-strategie voor klantbetrokkenheid definieert hoe, wanneer, waarom en wat u aan uw klanten zult communiceren op belangrijke punten in het klanttraject...
- Jouw horoscoop vandaag: voorspellingen voor elk sterrenbeeld In dit artikel lees je jouw daghoroscoop voor vandaag. Daghoroscoop Ram Je thuisleven krijgt vandaag een astrologische boost. Je hebt ineens zin om al lang...
- Wanneer uw auto vervangen De meeste bestuurders rijden drie tot vier jaar met de auto voordat ze hem wegdoen. De reden van het wegdoen verschilt weer per persoon. Zo...
- Eigentijdse Grafzerk van glas Gedenkten voor je dochter Hoe kies je een glazen grafzerk voor je dochter terwijl je stuk bent van het gemis en verdriet? Wanneer niets ooit...
- Kinderkamermeubels die de kinderkamer nog mooier maken! Een eigen plekje voor je zoontje of dochtertje maken is erg belangrijk. Hier kan je kind zich terugtrekken, een goede nachtrust pakken en lekker spelen....
- Deze reistassen zorgen voor veilige familieuitjes Deze reistassen zorgen voor veilige familieuitjes Met het warme weer dat in aantocht is, zijn we vol smacht leuke plekken en activiteiten aan het uitzoeken...