Drie redenen om je product te exporteren Heb je een eigen bedrijf waarbij je een zelfontworpen of een ander soort product aanbiedt? En is Nederland tot nu toe het enige land waarin je je product verkoopt? Dan is het goed om stil te staan bij de voordelen van exporteren. Je product op de internationale markt zetten kan namelijk een positief effect hebben op jouw onderneming.
Groei Als je je alleen tot Nederland beperkt, dan heeft dat ook een gelimiteerd gevolg voor de omzet die je draait. Export maakt het mogelijk om het afzetgebied te vergroten. Het gevolg hiervan is dat je op den duur meer omzet en winst realiseert.
Verklein het risico Stel dat je je product niet in Nederland, maar ook in bijvoorbeeld Spanje aanbiedt. Als er een periode komt waarin het consumentenvertrouwen in Nederland daalt, terwijl dat in de rest van Europa niet zo is, dan kan je met de winst die je in Spanje hebt behaald het verlies in Nederland compenseren. Op die manier blijft je onderneming voortbestaan.
Visibiliteit Exporteren zorgt er ook voor dat je als onderneming meer naamsbekendheid krijgt op internationaal gebied. Werknemers kiezen over het algemeen eerder voor een werkgever met een hoge status. Als je je product ook in andere landen aanbiedt, zul je merken dat je ook in Nederland beter personeel zult aantrekken. Dat resulteert direct tot betere verkoopresultaten. Als je producten ook in andere Europese landen verkrijgbaar zijn, zul je overigens ook merken dat bijvoorbeeld linkbuilding Spanje beter aanslaat. ‘ Als je een bedrijf hebt met een uniek product in Nederland kan het erg winstgevend zijn om de grenzen te verleggen. Het exporteren van je product zorgt ervoor dat je als bedrijf winstgevender wordt en beter personeel aantrekt. Daarnaast zul je merken dat het ook voor Linkbuilding Europa beter werkt.
|
https://www.economy.nl/ |